Pages

Sabtu, 28 Februari 2015

Drama Bahasa Jawa




Assalamu’alaikum Wr.Wb
Batir-batir piwe kabare? Sehat mbok?
Neng kene aku, arep mentasna drama kang judule “Polaeh Kartinah lan Kasmiati”.
Tokoh-tokohe yaiku :
1.     Karti, paraga antagonis
2.     Narator
3.     Sukir, tokoh penengah
4.     Pak Guru
5.     Rani, paraga protagonis
6.     Kasmi, paraga antagonis
Penasaran ceritane kaya ngapa? Ayuh pada disimak bareng-bareng ya..


Polaeh Kartinah lan Kasmiati
    ADEGAN 1
Narator       : Sekolah SMP N 25 Ci Careng, Banyumas kue merupakan sekolahan sing ana
neng plosok. Sebab neng plosok kue, murid-muride terkenal ora pinter-pinter banget alias pas-pasan. Neng sekolah kue ana  bocah 3 sing terkenal jenenge Sukir, Karti lan Kasmi. Sukir terkenal murid sing sopan, patuh , lan gagah. Karti terkenal murid kang kemlitak, lenjeh lan sok sugih. Kasmi terkenal sebab batiran karo Karti, mulane dadi melu-melu terkenal.
                     Sawijining dina neng kelas IX B pada reang-reang, sebab ana kabar arep ana guru anyar sing arep dadi wali kelas IX B.
Kasmi         : “Ti, masa yah jerene bocahan arep ana guru anyar. Menurute ko piwe gweh?”
Karti           : “Lah ya kepriwe sih?” (jawabe sante)
Kasmi         : “Kaya kue tok tanggepane..? ih..ih..ih....
                     Ya bahaya mbok Ti, mengko angger gurune galak, gurune crewet, gurune nyebeli kepiwe jajal Ti?”
Karti           : “Sante bae lah Mi, ko ora gadang rugi dadi batir ku, guru anyar kuwe ora
 bakal galak maring aku, secara aku murid sing paling sugih neng kene.”
ADEGAN 2
Narator       : Ora ganti sue bocahan pada reang-reang, bel tanda mlebu kelas moni. Barang
ora sue ana guru anyar sing tes pada domongi. Gurune gede, duwur, lan gagah.
Pak Guru    : “Sugeng enjing bocah-bocah..”
Murid         : “Sugeng enjing pak...”
Pak Guru    : “Kenalna jenenge pak guru Bapak Tejo. Bapak asale sekang Dunagara.
Neng kene bapak ditugasi kon dadi wali kelas IX B lan mulang Bahasa. Jawa Ngerti...?”
Murid         : “Ngertos pak.”
Pak Guru  : “Okeh mayuh pada dimulaih pelajarane. Tapi sedurunge pak guru kepengin
absen disit lah pada mangkat apa ora jajal kie bocaheh.”
Pak Guru    : “Sukirman.”
Sukir          : “Sukirman wonten pak.”
Pak Guru    : “Kartono.”
Karti           : “Kartono ora mangkat pak, jerene ora disanguni dadi ora gelem sekolah.”
Pak Guru    : “Turkiman . A.”
Kasmi         : “Turkiman . A mriang..”
Pak Guru    : “Kartinah.”
Karti           : “ Wonten pak.”
Pak Guru    : “Kasmiati.”
Kasmi         : “Kula pak.”
Pak Guru    : “Halah dadi sing mlebu kur bocah telu tok kie. Wah gaul kiye wong sing
diabsen bocah 25 koh sing mangkat kur bocah telu tok. Ya sehubungan karo pelajaran Bahasa Jawa maka Pak Guru arep mulang tentang “Antonim”.Antonim kuwe perlawanan kata dadi katakata apa bae mesti ana lawane. Misale langit lawane bumi, paham anak-anak?”
Murid         : “Paham pak..”
Pak Guru   : “Lah siki pak guru arep nyebutna kata-kata apa bae mengko ko pada golet
 lawan katane. Mudeng?
Murid         : “Mudeng.”
Pak Guru    : “Ya, kata sing pertama pinter.”
Murid         : “Bodo.”
Pak Guru    : “Duwur...”
Murid         : “Endep.”
Pak Guru    : “Hahahaa siki madang.”
Murid         : “Hahahaa siki kencot.”
Pak Guru    : “Lho lho lho deneng kencot?”
Murid         : “Lho lho lho deneng madang?”
Pak Guru    : “Kue salah kue dudu kencot.”
Murid         : “Kue bener kue dudu madang.”
Pak Guru    : “Sing pada bener.”
Murid         : “Sing pada salah.”
Pak Guru    : “Wis pada bubar pada bubar!”
Murid         : “ Urung pada kumpul pada kumpul!”
Narator    : Sebab Pak Tejo bingung maring kelakuan-kelakuane murid-muride kue Pak
                     Tejo nekat mejet bel bubar. Ngantikan akhire bocahan dadi pada bubar temenan alias bali gasik.
Kasmi         : “Asik ya Ti, diwulang Pak Tejo kaya kie dadi bali gasik.”
Karti           : “Iya sih asik... Tapi lewih asik sih prei sisan.”
Sukir        : “Hmm... emange pada seneng yah ngger bali gasik, aku sih biasa bae malah
ujarku tah eman-eman wektune.”
Kasmi         : “Ora usah sok rajin lah...”
Sukir           : “Hmm...”
ADEGAN 3
Narator       : Dina esuke murid kelas IX B geger maning soale ana kabar arep ana murid anyar.
Kasmi          : “Ti, jerene nin arep ana murid anyar.”
Karti           : “Oh... Lanang apa wadon?”
Kasmi   : “Wadon, bahaya temenan, jere bocahan bocahe ayu, pinter sugih maning Ti.”
Karti      : “Wahh.. bahaya kie, ora bisa dijorna pokoke. Eh tapi seayu-ayune kae mesti
esih ayuan aku lah.”
Kasmi                   : “Ora Ti, jere bocahan bocahe ayu banget, ko kalah pokoke.”
Karti           : “Huuhhh...”
Pak Guru    : “Assalamu’alaikum anak-anak.”
Murid                   : “Wangalaikum salam.”
Narator      : Mbarang pak Guru salam jebule temenan ana bocah wadon mlebu, bocahe
ayu, duwur lan putih.
Karti           : “Kie tah temenan bahaya gieh Mi..”
Kami           : “Gweh mbok Ti, omonge nyong bener.”
Pak Guru    : “Anak-anak kenalna kie murid anyar. Ayu mbok hahaha. Siki ngeneh koe
                     maju kenalan karo batir-batir.”
Rani            : “Nggih pak. Batir-batir kenalna jenengku Rani, asalku sekang
Karangkejimong. Aku pindah ngeneh, sebab ibuku ditugasi dadi bidan neng
wilayah ngene.”
Pak Guru    : “Ya. Okeh Rani siki koe njagong nggolet panggonan.
Sukir Rani njagong karo koe ya.”
Sukir           : “Nggih pak.” (sukirman kenalan karo rani) “sukirman”
Rani            : “Rani”
ADEGAN 4
Narator       : Pas istirahat Karti lan Kasmi mburu Rani.
Rani            : hey kenalna aku Rani.
Karti           : “Heh bocah anyar, ko ora usah sok ayu lah...! Meleih nin.”
Rani            : “Maksude apa yah?, aku kan kur kepengin kenalan kambi ko apa salah sih?”
Karti           : “Salah, Ya asal ko ngerti bae yah, neng sekolah kie nyong kue bocah sing paling ayu, sugih, pinter maning, dadi ko ora usah sok nyaingi nyong lah!”
Rani            : “Nyong salah apa yah nyong be lagi meneng-meneng mbok
Emange nyong wis ngapakna ko?”
Kasmi         : “Hihh gweh Ti, nyolot banget. Rai-rai blagu kudune hajar bae Ti!”
Karti           : “Ok. Urusane dewek urung rampung kie yah..”
Narator     : “Pas bali sekolah Karti lan Kasmi biasa bali bareng ijik-ijik ana Sukir kambi Rani mburu Karti lan Kasmi
Sukir           : “Heh Ti, Mi ko maring batir anyar aja kaya kue. Mbok ya sing akur. Rani be ora salah apa apa mbok maring ko”
Kasmi         : “Brisik ko lah.”
Sukir           : “Domongi bener-bener koh yah.”
Rani            : “ wis orapapa lah kir”
Narator    : Esuke Karti lan Kasmi duwe rencana arep ngerjani Rani. Akhire pas istirahat
                     Karti lan Kasmi temenan ngerjani Rani.Pas lagi istirahat Rani lagi neng njero
                     kamar mandi ijik-ijik Karti lan Kasmi teka ngunci lawang WC sekang njaba. Rani keponto neng njero kamar mandi kambi ngorong-ngorong njaluk tulung
Karti           : “Kawus ora.. Hahaa.”
Kasmi         : “Hahaha.. berhasil Ti.”
Narator       : 15 menit kemudian Sukir krungu ana bocah njaluk tulung. Akhire Sukir
 Mburu lan nulungi mbukak lawang WC. Jebule sing keponto si Rani.
Sukir           : “Lho deneng ko bisane keponto?”
Rani            : “Aku ora ngerti, kayane miki ana sing ngunci sekang njaba loh.”
Sukir           : “Kue mesti ulaeh Karti lan Kasmi.”
Rani            : “Aja su’udzon disit lah kir, kan urung mesti Karti karo Kasmi pelakune”
Narataor     : Pas bali sekolah Sukir nemoni Karti lan Kasmi.
Sukir       : “Koe mesti sing ngunci lawang WC yah? Ko aja kaya kue lah aku ora trima.”
Kasmi        : “Angger iya piwe? Masalah hah?”
Pak Guru    : “Ana apa sih reang-reang?”
Sukir           : “Kue pak Karti lan Kasmi montokna Rani neng WC. Apa ora kebangeten sih
 Pak.”
Karti           : “Brisik lah!”
Pak Guru    : “Mbok ya sesama batir sing pada akur.”
Karti+Kasmi    : “Nggih pak.”
Sukir           : “Gweh... sirik kuwe tandane kowe ora mampu ngerti.”
Karti+Kasmi    : “Oh..”
ADEGAN 5
Narator       : Pas lagi Karti lan Kasmi nyebrang, ijik-ijik ana trek sing arep nyrempet kue
Bocah. Rani weruh trus langsung mlayu berusaha nulungi Karti lan Kasmi.
Rani njorogna Karti lan Kasmi ben ora ke srempet trek mau. Akhire Karti lan Kasmi tiba maring pinggir dalan.
Karti+Kasmi    : “Aduh...aduhhh...”
Rani            : “Ora papa mbok, ana sing lara? Ana sing lecet. Priwe priwe?”
Karti           : “ Ora lara sirahmu peang sih! “
Kasmi         : (Kasmi krisik-krisik maring Karti)”Ti, dipikir-pikir Rani atine apik yah?
Dewek mbok wis jail tapi Rani gelem nulungi dewek ya.”
Karti           : “Iya yah. Aku tembe nyadar aku salah.”
Kasmi         : “Suwun ya wis nulungi nyong. Mungkin ngger langka ko aku karo karti
mesti wis mati ndean.”
Rani            : “Iya pada-pada. Sesama batir emang kudu saling tulung. Nyong juga wis
                     Maafna ko pada koh. Mungkin ko pada khilaf”
Karti           : “hmmm.. Siki ko gelem ora dadi batire aku ?”
Rani            : “ Iya aku gelem lah, masa iya ora gelem.”
Karti+Kasmi  : “ Suwun ya Ran, ko gelem dadi batire dewek.”
Rani            : “ okee.”
Narator       : Akhire Karti, Kasmi lan Rani siki dadi batir akrab.
Pelajaran sing bisa dijiot sekang sandiwara iku yaiku :
1.     Dadi bocah kudu akur karo batir-batir, aja pada musuhan.
2.     Kudu saling tulung-temulung maring wong liya.

Sabtu, 28 Februari 2015

Drama Bahasa Jawa



Assalamu’alaikum Wr.Wb
Batir-batir piwe kabare? Sehat mbok?
Neng kene aku, arep mentasna drama kang judule “Polaeh Kartinah lan Kasmiati”.
Tokoh-tokohe yaiku :
1.     Karti, paraga antagonis
2.     Narator
3.     Sukir, tokoh penengah
4.     Pak Guru
5.     Rani, paraga protagonis
6.     Kasmi, paraga antagonis
Penasaran ceritane kaya ngapa? Ayuh pada disimak bareng-bareng ya..


Polaeh Kartinah lan Kasmiati
    ADEGAN 1
Narator       : Sekolah SMP N 25 Ci Careng, Banyumas kue merupakan sekolahan sing ana
neng plosok. Sebab neng plosok kue, murid-muride terkenal ora pinter-pinter banget alias pas-pasan. Neng sekolah kue ana  bocah 3 sing terkenal jenenge Sukir, Karti lan Kasmi. Sukir terkenal murid sing sopan, patuh , lan gagah. Karti terkenal murid kang kemlitak, lenjeh lan sok sugih. Kasmi terkenal sebab batiran karo Karti, mulane dadi melu-melu terkenal.
                     Sawijining dina neng kelas IX B pada reang-reang, sebab ana kabar arep ana guru anyar sing arep dadi wali kelas IX B.
Kasmi         : “Ti, masa yah jerene bocahan arep ana guru anyar. Menurute ko piwe gweh?”
Karti           : “Lah ya kepriwe sih?” (jawabe sante)
Kasmi         : “Kaya kue tok tanggepane..? ih..ih..ih....
                     Ya bahaya mbok Ti, mengko angger gurune galak, gurune crewet, gurune nyebeli kepiwe jajal Ti?”
Karti           : “Sante bae lah Mi, ko ora gadang rugi dadi batir ku, guru anyar kuwe ora
 bakal galak maring aku, secara aku murid sing paling sugih neng kene.”
ADEGAN 2
Narator       : Ora ganti sue bocahan pada reang-reang, bel tanda mlebu kelas moni. Barang
ora sue ana guru anyar sing tes pada domongi. Gurune gede, duwur, lan gagah.
Pak Guru    : “Sugeng enjing bocah-bocah..”
Murid         : “Sugeng enjing pak...”
Pak Guru    : “Kenalna jenenge pak guru Bapak Tejo. Bapak asale sekang Dunagara.
Neng kene bapak ditugasi kon dadi wali kelas IX B lan mulang Bahasa. Jawa Ngerti...?”
Murid         : “Ngertos pak.”
Pak Guru  : “Okeh mayuh pada dimulaih pelajarane. Tapi sedurunge pak guru kepengin
absen disit lah pada mangkat apa ora jajal kie bocaheh.”
Pak Guru    : “Sukirman.”
Sukir          : “Sukirman wonten pak.”
Pak Guru    : “Kartono.”
Karti           : “Kartono ora mangkat pak, jerene ora disanguni dadi ora gelem sekolah.”
Pak Guru    : “Turkiman . A.”
Kasmi         : “Turkiman . A mriang..”
Pak Guru    : “Kartinah.”
Karti           : “ Wonten pak.”
Pak Guru    : “Kasmiati.”
Kasmi         : “Kula pak.”
Pak Guru    : “Halah dadi sing mlebu kur bocah telu tok kie. Wah gaul kiye wong sing
diabsen bocah 25 koh sing mangkat kur bocah telu tok. Ya sehubungan karo pelajaran Bahasa Jawa maka Pak Guru arep mulang tentang “Antonim”.Antonim kuwe perlawanan kata dadi katakata apa bae mesti ana lawane. Misale langit lawane bumi, paham anak-anak?”
Murid         : “Paham pak..”
Pak Guru   : “Lah siki pak guru arep nyebutna kata-kata apa bae mengko ko pada golet
 lawan katane. Mudeng?
Murid         : “Mudeng.”
Pak Guru    : “Ya, kata sing pertama pinter.”
Murid         : “Bodo.”
Pak Guru    : “Duwur...”
Murid         : “Endep.”
Pak Guru    : “Hahahaa siki madang.”
Murid         : “Hahahaa siki kencot.”
Pak Guru    : “Lho lho lho deneng kencot?”
Murid         : “Lho lho lho deneng madang?”
Pak Guru    : “Kue salah kue dudu kencot.”
Murid         : “Kue bener kue dudu madang.”
Pak Guru    : “Sing pada bener.”
Murid         : “Sing pada salah.”
Pak Guru    : “Wis pada bubar pada bubar!”
Murid         : “ Urung pada kumpul pada kumpul!”
Narator    : Sebab Pak Tejo bingung maring kelakuan-kelakuane murid-muride kue Pak
                     Tejo nekat mejet bel bubar. Ngantikan akhire bocahan dadi pada bubar temenan alias bali gasik.
Kasmi         : “Asik ya Ti, diwulang Pak Tejo kaya kie dadi bali gasik.”
Karti           : “Iya sih asik... Tapi lewih asik sih prei sisan.”
Sukir        : “Hmm... emange pada seneng yah ngger bali gasik, aku sih biasa bae malah
ujarku tah eman-eman wektune.”
Kasmi         : “Ora usah sok rajin lah...”
Sukir           : “Hmm...”
ADEGAN 3
Narator       : Dina esuke murid kelas IX B geger maning soale ana kabar arep ana murid anyar.
Kasmi          : “Ti, jerene nin arep ana murid anyar.”
Karti           : “Oh... Lanang apa wadon?”
Kasmi   : “Wadon, bahaya temenan, jere bocahan bocahe ayu, pinter sugih maning Ti.”
Karti      : “Wahh.. bahaya kie, ora bisa dijorna pokoke. Eh tapi seayu-ayune kae mesti
esih ayuan aku lah.”
Kasmi                   : “Ora Ti, jere bocahan bocahe ayu banget, ko kalah pokoke.”
Karti           : “Huuhhh...”
Pak Guru    : “Assalamu’alaikum anak-anak.”
Murid                   : “Wangalaikum salam.”
Narator      : Mbarang pak Guru salam jebule temenan ana bocah wadon mlebu, bocahe
ayu, duwur lan putih.
Karti           : “Kie tah temenan bahaya gieh Mi..”
Kami           : “Gweh mbok Ti, omonge nyong bener.”
Pak Guru    : “Anak-anak kenalna kie murid anyar. Ayu mbok hahaha. Siki ngeneh koe
                     maju kenalan karo batir-batir.”
Rani            : “Nggih pak. Batir-batir kenalna jenengku Rani, asalku sekang
Karangkejimong. Aku pindah ngeneh, sebab ibuku ditugasi dadi bidan neng
wilayah ngene.”
Pak Guru    : “Ya. Okeh Rani siki koe njagong nggolet panggonan.
Sukir Rani njagong karo koe ya.”
Sukir           : “Nggih pak.” (sukirman kenalan karo rani) “sukirman”
Rani            : “Rani”
ADEGAN 4
Narator       : Pas istirahat Karti lan Kasmi mburu Rani.
Rani            : hey kenalna aku Rani.
Karti           : “Heh bocah anyar, ko ora usah sok ayu lah...! Meleih nin.”
Rani            : “Maksude apa yah?, aku kan kur kepengin kenalan kambi ko apa salah sih?”
Karti           : “Salah, Ya asal ko ngerti bae yah, neng sekolah kie nyong kue bocah sing paling ayu, sugih, pinter maning, dadi ko ora usah sok nyaingi nyong lah!”
Rani            : “Nyong salah apa yah nyong be lagi meneng-meneng mbok
Emange nyong wis ngapakna ko?”
Kasmi         : “Hihh gweh Ti, nyolot banget. Rai-rai blagu kudune hajar bae Ti!”
Karti           : “Ok. Urusane dewek urung rampung kie yah..”
Narator     : “Pas bali sekolah Karti lan Kasmi biasa bali bareng ijik-ijik ana Sukir kambi Rani mburu Karti lan Kasmi
Sukir           : “Heh Ti, Mi ko maring batir anyar aja kaya kue. Mbok ya sing akur. Rani be ora salah apa apa mbok maring ko”
Kasmi         : “Brisik ko lah.”
Sukir           : “Domongi bener-bener koh yah.”
Rani            : “ wis orapapa lah kir”
Narator    : Esuke Karti lan Kasmi duwe rencana arep ngerjani Rani. Akhire pas istirahat
                     Karti lan Kasmi temenan ngerjani Rani.Pas lagi istirahat Rani lagi neng njero
                     kamar mandi ijik-ijik Karti lan Kasmi teka ngunci lawang WC sekang njaba. Rani keponto neng njero kamar mandi kambi ngorong-ngorong njaluk tulung
Karti           : “Kawus ora.. Hahaa.”
Kasmi         : “Hahaha.. berhasil Ti.”
Narator       : 15 menit kemudian Sukir krungu ana bocah njaluk tulung. Akhire Sukir
 Mburu lan nulungi mbukak lawang WC. Jebule sing keponto si Rani.
Sukir           : “Lho deneng ko bisane keponto?”
Rani            : “Aku ora ngerti, kayane miki ana sing ngunci sekang njaba loh.”
Sukir           : “Kue mesti ulaeh Karti lan Kasmi.”
Rani            : “Aja su’udzon disit lah kir, kan urung mesti Karti karo Kasmi pelakune”
Narataor     : Pas bali sekolah Sukir nemoni Karti lan Kasmi.
Sukir       : “Koe mesti sing ngunci lawang WC yah? Ko aja kaya kue lah aku ora trima.”
Kasmi        : “Angger iya piwe? Masalah hah?”
Pak Guru    : “Ana apa sih reang-reang?”
Sukir           : “Kue pak Karti lan Kasmi montokna Rani neng WC. Apa ora kebangeten sih
 Pak.”
Karti           : “Brisik lah!”
Pak Guru    : “Mbok ya sesama batir sing pada akur.”
Karti+Kasmi    : “Nggih pak.”
Sukir           : “Gweh... sirik kuwe tandane kowe ora mampu ngerti.”
Karti+Kasmi    : “Oh..”
ADEGAN 5
Narator       : Pas lagi Karti lan Kasmi nyebrang, ijik-ijik ana trek sing arep nyrempet kue
Bocah. Rani weruh trus langsung mlayu berusaha nulungi Karti lan Kasmi.
Rani njorogna Karti lan Kasmi ben ora ke srempet trek mau. Akhire Karti lan Kasmi tiba maring pinggir dalan.
Karti+Kasmi    : “Aduh...aduhhh...”
Rani            : “Ora papa mbok, ana sing lara? Ana sing lecet. Priwe priwe?”
Karti           : “ Ora lara sirahmu peang sih! “
Kasmi         : (Kasmi krisik-krisik maring Karti)”Ti, dipikir-pikir Rani atine apik yah?
Dewek mbok wis jail tapi Rani gelem nulungi dewek ya.”
Karti           : “Iya yah. Aku tembe nyadar aku salah.”
Kasmi         : “Suwun ya wis nulungi nyong. Mungkin ngger langka ko aku karo karti
mesti wis mati ndean.”
Rani            : “Iya pada-pada. Sesama batir emang kudu saling tulung. Nyong juga wis
                     Maafna ko pada koh. Mungkin ko pada khilaf”
Karti           : “hmmm.. Siki ko gelem ora dadi batire aku ?”
Rani            : “ Iya aku gelem lah, masa iya ora gelem.”
Karti+Kasmi  : “ Suwun ya Ran, ko gelem dadi batire dewek.”
Rani            : “ okee.”
Narator       : Akhire Karti, Kasmi lan Rani siki dadi batir akrab.
Pelajaran sing bisa dijiot sekang sandiwara iku yaiku :
1.     Dadi bocah kudu akur karo batir-batir, aja pada musuhan.
2.     Kudu saling tulung-temulung maring wong liya.
 

Jul's Blak Magik is Designed by productive dreams for smashing magazine Bloggerized by Ipiet
Distributed by Deluxe Templates © 2008

Blogger Templates